péntek, december 08, 2006

Édesburgonya+rukkola+bacon

Valljuk, be, még akkor is, ha a tél nem is igazi tél, azért salátát ilyenkor nem annyira nagyon kíván az ember. Hideg leveleket. Uborkát. Paprikát. Brrr. Más persze a helyzet, ha azokra a levelekre kerül némi anyag. Meleg, sült. Téli zöldség. Esetleg netán még valami hús is. Az édesburgonya ilyenkor az egyik kedvenc zöldségem, és miután szinte mindig van itthon, mivel hetekig eláll, gyakran kerül asztalra (na persze, nem bizonyos chips formájában).

Ehhez a recepthez az ihletet az a szakácskönyv adta, amely az idei beszerzéseim közül számomra a legkedvesebb és leggyakrabban forgatott. A könyvben friss spenót szerepel a receptben, én helyette rukkolával készítettem, továbbá a textúrák tökéletes összhangjához hiányoltam némi roppanást, ezért kiegészítettem egy marék pirított mogyoróval. Az édeskés, kívül megpirult, belül krémes langyos édesburgonya, a rukkola markáns frissessége, a sós füstölt bacon és a pirított mogyoró együttese nem semmi. Sült csirkéhez volt köret.

Recept

Hozzávalók (2 személyre)

2 közespes édesburgonya (sütőtököt is lehet helyette használni)
5dkg rukkola
5dkg jó minőségű bacon (vagy füstölt császár)
egy marék pirított mogyoró, durvára vágva
4ek vaj
2ek barnacukor
só, bors
1ek olaj

A sütőt előmelegítem 220C-ra.
Egy kis lábasban felolvasztom a vajat, és hozzákeverem a barnacukrot. Az édesburgonyát meghámozom és falatnyi kockákra vágom. Összekeverem a vajjal, hogy egyenletesen befedje, sózom, borsozom, majd egy alufóliával bélelt tepsire borítom. A bacon-t felkockázom, és egy serpenyőben egy ek olajon pirosra sütöm. A megsült édesburgonyát összeforgatom a bacon-nel, a rukkolával és a durvára vágott pirított mogyoróval. Önálló fogásként, vagy köretként tálalom.

Recept: Suzanne Goin ,sweet potatoes with bacon and spinach receptje alapján (Sunday Suppers at Lucques)


Címkék:


 

 

5 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Szia C&V,
Imádom a ruccolás recepteidet, még, még, még!!!
Imádom a blogodat is, ja és a klassz fotókat, no meg azt a V&B csészét, amit leveses tányérnak használsz.
Külön öröm volt a csirke satay, ami egyik régi kedvencem, itthon a Negróban lehetett enni, de sajnos levették az étlapról. Nagy sikere volt a hétvégén, bár én csaltam, és raktam bele előre elkészített port is (made in Bali).
Lesz ebből a blogból könyv???
Szerintem sokan várják!:-)
Írjál sokat!
Üdv,
Ányez

7:28 du.  
Blogger Unknown szerint...

szia c&v
ha hús nélkül akarom csinálni, mit javallasz a bacon helyére?
köszi

1:47 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Szia Anita,
van egy rossz hírem: semmit:)komolyra fordítva a szót, a bacon a ropogós, füstös, sós ízzel egészíti ki a többi hozzávalót, amit nehéz mással pótolni. esetleg hasonló szerepet tölthetne be más formában persze, mondjuk grillezett gomba, vagy parmezánforgács, esetleg fokhagymás, sós pirított kenyérkocka

9:38 du.  
Blogger Unknown szerint...

En morzsolt kecskesajttal szoktam kesziteni, bacon helyett bevalik:)

4:13 de.  
Blogger Amy szerint...

én a vaj helyett füstölt paprikával ízesített oliva olajat használok a vaj helyett a batáta sütéséhez, így vmivel egészségesebb is, és a füstölt íz is megvan :)

6:59 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal