kedd, április 20, 2010

Tokaj nyitány 2010

Nagyon izgalmas rendezvényre készülődünk Eszterrel és Annával. Pénteken délután/este kerül sor a Tokaj Reneszánsz 16 pincészetének borainak bemutatójára. Három-három bort kaptunk, amelyhez falatkákat gyártunk, többek között ezeket lehet majd a borok mellé kóstolni. Én még a próbafőzés stádiumában vagyok, de egyeztettünk, hogy ki mit készít és annyit elárulok, hogy az ételek szuperek, és nagyon passzolnak mindenki stílusához. Szerintem akkor is mindenki eltalálná, hogy kinek melyik az étele, ha nem lenne feltüntetve.
Sok szeretettel várunk mindenkit!

A hivatalos szöveg:

"Április 23-án, pénteken mutatja be Budapesten az új évjárat borait a Tokaj Reneszánsz 16 pincészete. A Tokaj Nyitány 2010-en a látogatók az egyesület tagjainak közel 50 borát kóstolhatják meg. Az esemény gondolatisága a tradíció és megújulás üzeneteit követi: egyrészt az évszázados tokaji hagyományok elevenednek meg, másrészt Tokaj legújabb borai mutatkoznak be. A 2006-os évjárat legjobb aszúit előadással egybekötött mesterkurzuson kóstolhatják meg az érdeklődők. A bemutató a Gólyavárban (Múzeum körút 4., ELTE campus) délután négykor kezdődik.Az eseményen Litauszki Zsolt vezette mesterkurzuson lehet megkóstolni, milyen ételeket képzelt el a a Michelin Guide-tól Bib Gourmand minősítést kapott 21 Étterem többszörös díjnyertes séfje a különböző tokaji borokhoz. Társa lesz ebben Christophe Deparday francia mesterszakács, a Pierrot Étterem új séfje. És ez még nem minden: a magyar blogszcéna három trendszetter gasztrobloggerre, a Chili &Vanília, a Fűszer és lélek és a Malackaraj írói vállalkoztak arra, hogy ők is megmutatják, mit képzelnek el a tányérra a tokaji borok mellé – a falatokat minden látogató összekóstolhatja a borokkal a lounge hangulatú sétáló kóstolón.Érdemes jegyekért a honlapon előre regisztrálni, a két mesterkurzusra mindenképpen, mert ezekre korlátozott számban van hely. A teljes program itt olvasható."

Részvevő pincészetek:
Alana-Tokaj
Béres szőlőbirtok és pincészet
Bodvin pincészet
Dereszla szőlőbirtok és pincészet
Disznókő szőlőbirtok és pincészet
Dobogó pincészet
Dusóczky pincészet
Füleky pincészet
Gróf Degenfeld szőlőbirtok és pincészet
Patricius borház
Royal Tokaji pincészet
Samuel Tinon
Sauska-Tokaj pincészet
Tokaj Classic
Tokaj Nobilis
Tokaj Pendits

Címkék: ,


 

 

9 hozzászólás:

Anonymous nemisbéka szerint...

Au, ez a trendszetter fájt :). de a falatkákra kíváncsi leszek.

1:06 du.  
Blogger Fűszeres Eszter szerint...

Én is kaptam három nevető telefont a trendszetterre :-D

1:08 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

na nekem ez fel sem tűnt:)tényleg vicces

4:23 du.  
Blogger Lila Füge szerint...

nekem is felszaladt a szemöldököm, amikor olvastam. biztos nagyon trendi volt, aki fogalmazta a szöveget:)

2:52 du.  
Anonymous Ginger szerint...

Zsófi, ma finomat főztél a tévében! :)

4:10 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Szörnyű volt a rendezvény.

17 órára értem oda, egy falat ennivaló nem volt már, nem hogy a 4000-es belépőben foglaltan, de külön pénzért sem. Így aztán könnyű bort kostólni...

17 és 19 óra között voltam ott, sokan lézengtek, iszogattak, de semmi program, semmi érdekesség, 3 pohárnál több bort pedig egy falat nélkül nem tudok meginni - arra számítottam, hogy a reklám szerint a bloggerek főznek.

Miért nem sikerül semmit normálisan megszervezni? Hogy ha 4000-re lehúznak, akkor még egy órávcal az egész délután tartó rendezvény kezdete előtt se érezzem azt, hogy átvertek???

10:59 de.  
Blogger chili&vanilia szerint...

a szervezésre vonatkozó megjegyzésekre nem tudok/szeretnék reagálni, mivel abban nem működtünk közre. Mi (bloggerek) viszont főztünk, nem is keveset, emlékeim szerint olyan f6-6 körül kínáltuk a falatkáinkat, összesen 1300 darabot, ezek szerint erről lemaradtál:(

1:18 du.  
Anonymous macsek szerint...

Én is voltam, de jól éreztem magam, és falatkák is jutottak. :-)
Nagyon-nagyon finom volt mindegyik.
Mondjuk a szervezők jövőre tényleg kitalálhatnák, hogy hogyan ne kapkodja el az éhes nép az összeset, mert így gyakorlatilag lehetetlen volt úgy enni, hogy megfelelő bort is igyunk hozzá.
A recepteket majd felrakjátok?

5:18 du.  
Anonymous Lili szerint...

Mi háromnegyed hatra értünk oda, és akkor épp volt minden, épp csak a sajttortáról maradtam le, nagyon sajnálom, de így is megérte!
Mindhármatoktól volt amit imádtam:
Zsófi: curris golyó
Anna: malac paté
Eszter: szőlőlevél

Ja, és aki a 4000 forintját reklamálja, neki szólok, hogy egy 6 puttonyos aszú akár 20.000 is lehet egy palackkal, és ott korlátlanul lehetett fogyasztani.

Jövőre szerintem úgy kéne csinálni, hogy ti odaálltok 11 borászat mellé, és az egyik falatot ott egy konkrét borhoz kínáljátok. Így nem lehet olyan, hogy valaki mindegyik falatból eszik egy csomót, és másnak nem marad.
Aztán odébb álltok egy másik borászat másik borához egy másik étellel.
De ez csak javaslat.
Szuper volt a kóstoló, gratulálok mindhármotoknak! Egyedül is jók vagytok, de hárman még jobbak!

7:29 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal